2016. jan 02.

Tonkababos cupcake vaníliapudinggal

írta: Mézes macska
Tonkababos cupcake vaníliapudinggal

cupcake3v_1.jpg

Szilveszteri partira készült desszert. A tonkabab illata már sülés közben belengi a lakást, isteni.

Hozzávalók:

180 g liszt
1 és negyed tk sütőpor
negyed tk só
200 g barnacukor vagy nádcukor
113 g vaj
1 nagy tojás
1 tk vaníliakivonat vagy 1 vaníliarúd kikapart belseje
kb. 1,5 dl tej
negyed tonkabab
töltelékhez vaníliapuding
díszítéshez 1 tojásfehérje, 13 dkg porcukor, csipet só és ételszínezék

Először is a lisztet keverjük el a sütőporral és sóval.

A cukrot és a vajat robotgéppel keverjük habosra, majd mehet hozzá a tojás és a vanília is. Ha már sima a krémünk, fokozatosan adagoljuk hozzá a lisztes keveréket és a tejet. A liszt és tej adagolása után a masszát még kb. 3-5 percig magas fokozaton keverjük (egyesek szerint a muffintésztát nem szükséges túlságosan kidolgozni, én viszont szeretem ha a tésztában alaposan el vannak dolgozva a hozzávalók, szerintem sokkal szebben sül meg így). A végén adjuk hozzá a tonkababot, amit apró lyukú reszelőn reszelünk bele.

12 db-os normál muffin-sütőformában sütve kb. 16 db jön ki ebből az adagból. A formákat félig megtöltve kanalazzuk bele a tésztát a formákba. Előmelegített sütőben 15-17 perc alatt készre sül.

A kész sütiket rácsra tesszük kihűlni.

A muffinok közepét kivájjuk, kihűlt vaníliapudinggal töltjük. A legegyszerűbb egy zacskót habzsáknak használva adagolni a pudingot muffinok közepébe.

A tetejére a díszítőkrémet (frosting) tojásfehérjéből és porcukorból készítettem egy csipet sóval. 1 tojásfehérjéhez 13 dkg porcukrot mértem ki, majd miután a tojásfehérjét félig kemény habbá vertem a csipet sóval, fokozatosan adagoltam hozzá a porcukrot. Ha elsőre nem sikerülne a habot megfelelő állagúra felverni, még mindig ott van a jól bevált gőz felett való habverés. Akkor jó a hab, ha keveréskor a "fodrok" megállnak benne. A habot ételszínezékkel színeztem be, és szintén zacskót habzsáknak használva díszítettem fel a cupcake-eket.

cupcake1v.jpg

cupcake2v.jpg

cupcake3v_1.jpg

 

Szólj hozzá

édesség muffin vanília cupcake tonkabab