2018. jan 20.

Fitt zabos palacsinta cukormentes erdei gyümölcslekvárral

írta: Mézes macska
Fitt zabos palacsinta cukormentes erdei gyümölcslekvárral

Hozzávalók:
5 dkg zabpehelyliszt
5 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 tojás
1 dl tej
2 dl víz
fél teáskanál szódabikarbóna
1 teáskanál eritrit vagy nyírfacukor

A hozzávalókat egy kézi habverő segítségével csomómentes, homogén állagú palacsintatésztává keverjük.
Vékony palacsintákat sütünk belőle teflonos serpenyőben.

A cukormentes erdei gyümölcslekvár elkészítéséhez pedig a zselésítő tasakon lévő utasítást követtem, annyi változtatással, hogy a cukor helyett alternatív édesítőszert használtam: 75 deka vegyes nyers erdei gyümölcsöt (szeder, eper, ribizli, feketeribizli, áfonya, stb...) botmixerrel pépesítettem, majd fél tasak 3:1 zselésítőanyagot alaposan elkevertem benne. Feltettem főni, majd amikor felforrt, belekevertem kb. 10 deka eritritet (ennél több vagy kevesebb is lehet, kóstoljuk meg, hogy ízlésünknek megfelelő édességű lekvárt kapjunk). Miután alaposan elkevertük az édesítőszert a gyümölcsben, újraforraljuk, majd kb. 10 perc forrás után elzárjuk és előre kikészített, alaposan elmosott üvegekbe töltjük a lekvárt, rögtön le is zárjuk és lassan hagyjuk kihűlni.

fitt_palacsinta.jpg

fitt_palacsinta2.JPG

Szólj hozzá

édesség fitt palacsinta gyümölcsös lekváros